Algemene voorwaarden Washzz.
E-mail: info@washzz.nl
Website: www.washzz.nl
Artikel 1 – Definities
- Washzz., gevestigd te Boxmeer, KvK-nummer 94744858.
- Klant: degene met wie een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens .
- Washzz. en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Washzz. en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Prijzen
- Washzz. hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Washzz. mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
- De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 – Monsters en modellen
- Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 – Betalingen en betalingstermijn
- De betalingstermijnen die Washzz. hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Washzz. aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- Washzz. mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 – Recht van reclame
- Wanneer de Klant in verzuim is, mag Washzz. het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
- Washzz. maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
- Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan , tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 – Herroepingsrecht
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- het product is gebruikt
- het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
- het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
- het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
- Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
- de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd’s of cd’s
- het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
- het product een los tijdschrift of losse krant is
- de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
- op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@washzz.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Washzz., www.washzz.nl.
- De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar Kerkenbos 1065M, 6546BB in Nijmegen ten name van Washzz..
- Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht.
Artikel 8 – Vergoeding van bezorgkosten
- Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar heeft geretourneerd, dan zal Washzz. eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling niet aan de consument terugbetalen.
- De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Washzz. voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
- Bij een volledige retour worden de verzendkosten terugbetaald.
Artikel 9 – Vergoeding retourkosten
- Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt Washzz. de kosten daarvoor.
Artikel 10 – Opschortingsrecht
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 11 – Retentierecht
- Washzz. kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Washzz. heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
- Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Washzz..
- Washzz. is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 12 – Verrekening
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan te verrekenen met een vordering op Washzz..
Artikel 13 – Eigendomsvoorbehoud
- Washzz. blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Washzz. met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
- Tot die tijd in lid 1 kan Washzz. gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
- Wanneer gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Washzz. van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 14 – Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
- Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Washzz. zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
- Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Washzz. kan tegenwerpen.
Artikel 15 – Levertijd
- De levertijden van zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Washzz..
- De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Washzz. niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Washzz. iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16 – Feitelijke levering
- De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 17 – Transportkosten
- De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Washzz. schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 18 – Verpakking en verzending
- Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan Washzz. hij niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
- Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Washzz.. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Washzz. niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 19 – Bewaring
- Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
- Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 21 – Garantie
- De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
- De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage;
– voor schade ontstaan door ongevallen;
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product;
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant;
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld. - Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 22 – Vrijwaring
- De Klant vrijwaart tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Washzz. geleverde producten en/of diensten.
Artikel 24 – Klachten
- De Klant moet een door geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant daarvan Washzz. op de hoogte te stellen binnen 14 dagen na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 14 dagen na het vaststellen van de tekortkoming hiervan Washzz. op de hoogte te stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Washzz. hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Washzz..
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Washzz. andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
- Wanneer de Klant niet tevreden is over de dienstverlening van , dan geeft de Klant dit zo snel mogelijk aan bij Washzz.. Washzz. gaat dan proberen om tot een informele oplossing te komen.
- Wanneer voornoemde klachtenprocedure niet tot een oplossing leidt, kan de Klant een klacht indienen bij WebwinkelKeur.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur ( www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument
Artikel 25 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Washzz..
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling ook daadwerkelijk Washzz. op tijd bereikt.
Artikel 26 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer Washzz. een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
- Klanten zijn verantwoordelijk voor het juiste gebruik van de producten van Washzz. volgens de verstrekte gebruiksaanwijzingen en aanbevelingen. Schade ontstaan door onjuist gebruik valt niet onder de aansprakelijkheid van Washzz.
Artikel 27 – Aansprakelijkheid Washzz.
- Washzz garandeert dat haar producten voldoen aan de wettelijke eisen en normen. Mocht een product defect of ongeschikt zijn, dan beperkt de aansprakelijkheid zich tot het vervangen of terugbetalen van het product, naar keuze van Washzz.
- Washzz. is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Washzz. aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Washzz. is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer Washzz. aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 28 – Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 29 – Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Washzz. toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Washzz. nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Washzz. in verzuim is.
- Washzz. mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Washzz. kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 30 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van door de Klant niet aan Washzz. kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen - Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Washzz. 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Washzz. kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Washzz. de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- Washzz. hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Washzz. hiervan voordeel heeft.
Artikel 31 – Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Washzz. de overeenkomst aanpassen.
Artikel 32 – Wijziging algemene voorwaarden
- Washzz. mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Washzz. altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Washzz. zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 33 – Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Washzz..
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 34 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 35 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Washzz., tenzij de wet iets anders bepaalt.
Artikel 36 – Abonnementen
- Bij Washzz.nl zijn abonnementen ontworpen met flexibiliteit in gedachten. Klanten kunnen hun abonnement eenvoudig beheren via hun persoonlijke account. Dit omvat het aanpassen van de hoeveelheid en frequentie van leveringen, het overslaan van een bestelling, en het toevoegen of verwijderen van producten. Ook is het mogelijk om de verzenddatum van toekomstige leveringen te wijzigen.
- Abonnementen kunnen te allen tijde worden beëindigd. Een uitzondering geldt indien een promotie is gekozen waarbij het eerste product gratis wordt verstrekt. In dat geval kan het abonnement pas na de tweede levering worden geannuleerd. Voor bestellingen vanaf €25 worden geen verzendkosten in rekening gebracht.
- Washzz. biedt je de flexibiliteit om zowel losse bestellingen als abonnementen eenvoudig te pauzeren of te annuleren. Het is hierbij belangrijk om onderscheid te maken tussen een eenmalige bestelling en een doorlopend abonnement. Indien je een abonnement hebt, kun je dit op elk moment annuleren of pauzeren. Je kunt ook gebruik maken van het wettelijke herroepingsrecht, waarmee je binnen 14 dagen na het aangaan van het abonnement zonder opgave van redenen kunt annuleren. Washzz. gaat echter verder dan deze wettelijke verplichting door je de mogelijkheid te bieden je abonnement op elk moment aan te passen, te pauzeren of te beëindigen. Houd er wel rekening mee dat individuele bestellingen binnen een abonnement alleen geannuleerd kunnen worden in overeenstemming met de voorwaarden in artikel 7.
Artikel 37 – Intellectueel eigendomsrecht
- Alle materialen, teksten, afbeeldingen, logo’s, ontwerpen, handelsnamen, merken, en overige inhoud die op de website en in de diensten van Washzz. worden aangeboden, zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die toebehoren aan Washzz. of aan derden die deze rechten hebben overgedragen of in licentie hebben gegeven aan Washzz.
- Het is zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Washzz. niet toegestaan om deze inhoud geheel of gedeeltelijk te kopiëren, te verveelvoudigen, te distribueren, te wijzigen, of op welke andere wijze dan ook te gebruiken voor commerciële of publieke doeleinden.
- Het gebruik van de diensten van Washzz. impliceert geen overdracht van intellectuele eigendomsrechten aan de gebruiker. Bij schending van deze rechten behoudt Washzz. zich het recht voor om passende juridische stappen te ondernemen.
Opgesteld op 17 november 2024.